keskiviikkona, joulukuuta 02, 2015

Finnish challenge - 100 days of Finnish, ensimmäinen päivä: aloitus

Noin vuosi sitten mä kirjoitin että mä kirjoitan tä blogissa kerran päivässä ja tämä vaiheessa olen pian täysi kaksikielinen. Ei menny niinku Strömsössä, vaikka mä asun kävelymatkalta sieltä. Kirjoitin kerran päivässä pari viikkoa ja en ole edes lähellä se kaksikielisyys-tavoite ja mun suomen kielen taitoni ei ole oikeasti parantunut millään tavalla.

Näin Facebook:ssa että DW on semmoinen "German challenge - 100 days of German" kampanja. Se on tietysti ohjattu oppituntimuotoinen kampanja, mutta tä sadan päivän haaste on hieno idea. Ei oo mitään suurempi tavoite mitä mä pidä osata sadan päivään jälkeen. Vaan se että mä oikeasti kerran päivässä ja seuraavat 99 päivät tään jälkeen kirjoitan blogikirjoitus. Ja kirjoitan mitä mä haluan kirjoitella ja käytän sanakirja ja kielioppi-opas jos en tiedä kuinka se kirjoitetaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti